söndag 27 maj 2012

Soliga dagar

Nu frodas växtligheten i mitt woodland. Jätteramsen blommar och det gör snart också rosen i bakgrunden. Jag tror att det är en pimpinellros, men vet inte säkert eftersom den kommer från min morfar.



Nu är mina allium fullt utslagna!



Knopparna på min pion bara växer, så snart får jag nog se blommorna för första gången.



Även min frösådda tagetes ser ut att snart bjuda på blommor.


Mina 'Apple green' aklejor står i full blom. Synd att man bara ser blomman och man böjer sig ner och kikar underifrån :)




Men de gör sig fint i min halvskuggiga rabatt under häggmispeln.




Jag tror minsann att vi får några körsbär i år. Hoppas att vi hinner före fåglarna :)



Senaste inköpet är ett gäng taklökar i olika färger. De tänkte jag använda till ett kommande projekt. Tokigt nog har jag redan inhandlat dem, trots att jag fortfarande har några projekt sedan tidigare som behöver avslutas. Men sån är jag... Fler bilder följer när jag detta nya projekt startat.



2 kommentarer:

  1. Jeg kom tilfældigt forbi din blog.
    Gode billeder.
    Tak for kigget.
    Ha´ en dejlig 2. Pinsedag.

    SvaraRadera
  2. Vad trevligt att du hittade till min trädgård! Du är välkommen tillbaka :)

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en kommentar! Om du inte har en egen blogg, kan du kommentera som anonym.