söndag 6 maj 2012

Avsluta projekt...

..är inte alltid så lätt. Ofta tycker jag att ett projekt leder en in i nästa. För att kunna avsluta ett, måste ett nytt dras igång. Hos familjen Grep brukar vi kalla det domino-effekten. Lika ofta kan ett projekt starta helt utan att det föregående har tvingat fram det. Konklusionen är nog att vi älskar projekt helt enkelt.

Idag fortsatte målandet och skruvandet för att avsluta cykelskjulet. Många brädor är det som ska målas och nu när vi börjat skruva upp dem undrar jag inte om herr Grep har räknat lite fel. Vi har säkert dubbelt så många brädor som vi behöver, men vad gör det! Då kan det ju bli fler projekt.

Här ligger brädorna på vår hemma-snickrade ställning för målning och torkning av brädor.
Målade brädor på tork

En del brädor hade hunnit torkat, så då var det bara att börja skruva upp dem. Jag ska måla över de fula skruvskallarna så att de inte syns. Tror att jag även ska rådfråga en granne som är duktig på tak, hur man kan få till ett snyggt avslut. Nu ser taket mest ut som en kjol.
En halv vägg på cykelskjulet

De här lurviga bollarna behöver friseras, men jag är lite osäker på när man kan börja. Det finns någon gammal regel som säger att man inte ska klippa buxbom förrän efter midsommar, men så länge vill jag inte vänta. Måste man följa regler?!?
Lurviga buxbomklot

I rabatten på norrsidan växer jätteramsen så det knakar, medan ormbunkarna tar lite mer tid på sig. Jag har planterat ett par små klot på stam av vitbrokig benved, men nu undrar jag om de alls kommer att synas när alla de andra växterna kommer upp.


Ha en skön vecka!

Fru Grep

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du vill lämna en kommentar! Om du inte har en egen blogg, kan du kommentera som anonym.