lördag 30 juni 2012

Barnens pool och torkvindor

Man kan undra vem som bestämmer färgerna på de ohyggligt fula ovan-mark-pooler som säljs och som varenda unge vill ha (så klart! :)). Efter att ha lidit av de grälla färgerna under flera år har jag nu äntligen kommit på ett sätt att dämpa styggelsens intryck i trädgården.

Före...


och efter!


Grannens blå torkvinda kan jag tyvärr inte göra något åt, mer än att vänta på att min häggmispelhäck ska växa till sig. :)

Själv har jag bytt till en torkvinda i trä för att den ska bli mindre iögonfallande. Konstigt att man aldrig ser just barnpooler, torkvindor, soptunnor eller kompostbehållare i trädgårdstidningarnas fina reportage. Alla som har något av ovanstående måste ju vara intresserade av hur man kan dölja dem.



Nu ska jag ut och njuta av det fina vädret igen!

3 kommentarer:

  1. Hejsan :))

    Tack för tipset!
    Fann din logg då jag googlade.
    Jag har fått en likadan pool,och den ska endera dagen monteras och fyllas. Tycker precis som du,att färgen förfular hela nejden..
    Har du din pool uppe och med vatten i också om vintern?

    Hälsningar från Maggan i Ängelholm
    bmj@ektv.nu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Maggan,

      Nej, vi har inte poolen upp under vintern. Vi tömmer den och plockar undan - och lämnar en stor kal fläck på gräsmattan till nästa säsong :)

      Lycka till med kamoufleringen av er pool! :)

      Radera
  2. Vart har du fått tag på materialet som du klär poolen med?
    Har liknande funderingar, men vet ej vart jag ska leta.
    /Maria

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en kommentar! Om du inte har en egen blogg, kan du kommentera som anonym.