lördag 12 maj 2012

Drömmar och planer

Eftersom vädergudarna bjuder på lite olustigt väder idag med regn och blåst, så tänkte jag ägna mig lite åt att drömma och planera.

Jag drömmer om ett spaljerat äppleträd eller två. Jag har redan ett äppleträd som jag fått i present för över tio år sedan. Det är ett Cox Orange, men det bär inte så mycket frukt och dessutom ska man lagra de äpplena. Jag skulle vilja komplettera med en sort som man kan äta dirket. Någon som har tips på en god sort?

Bilden har jag lånat från Thoughts on Architecture.

Nästa helg hoppas jag på bättre väder för då har jag tillsammans med herr och fru Spade planerat att åka till Linders Plantskola i Hörby. Det är en lite plantskola med ekologiskt växtmaterial och ett eget arboretum. De håller dessutom kurser i trädgårdsdesign i Alnarp. Det kan jag varmt rekommendera.

Bilden har jag lånat från Linders Plantskola




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du vill lämna en kommentar! Om du inte har en egen blogg, kan du kommentera som anonym.