onsdag 9 maj 2012

Nu vet jag...

...vem det är som smaskar på mina klematis! Jag upptäckte först en liten snäcka längst ner på min stenskulptur, vilket inte är så märkligt efter en regnskur. Ganska söt är han också.



Men när jag sedan tittade närmare på min klematis och övriga växter i rabatten upptäckte jag att han hade bjudit in hela tjocka släkten på kalas! Jag samlade dem i en rostfri bunken. Fy så äckliga de är när de är så många! Vad gör jag nu, när jag fångat in dem?! Jag nändes faktiskt inte att ha ihjäl dem, så jag beslutade raskt att de fick flytta till en dunge ute på allmänningen. Hoppas att de stannar där och inte flyttar in i någon annans trädgård...





Trevligare är det då med min avenbok som slår ut med ljust gröna blad.



Eller regndroppar som balanserar på mina aklejor



eller tulpaner som har slagit ut.

 


Hoppas att de sista bilderna kan hjälpa er att förtränga den något motbjudande bilden på snäckan och hans kompisar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du vill lämna en kommentar! Om du inte har en egen blogg, kan du kommentera som anonym.