tisdag 22 maj 2012

Ljumma sommarkvällar

Helt plötsligt är sommaren här! Jag vill inte gå in på kvällarna. 


Jag trodde att jag hade hittat en alldeles unik äppleblomma tills jag insåg att det var fröken Grep som hade målat den med läppglans :)



Åsikterna går säkert isär vad gäller Rododendron, men jag gillar de maffiga knopparna.



Nu blommar mina löjtnantshjärtan!



Även tallarna blommar. Och vi har många tallar....



....vilket innebär att allting blir täckt av ett ljusgult damm, vilket i sin tur inspirerar till kreativa idéer. Det är knappt lönt att varken tvätta fönster eller utemöbler förrän den här veckan är över och tallarna har fröat klart.



Jag försökte fånga kvällssolen som lyser igenom barken på mitt glanskörsbör, utan att trampa i rabatten.  Det syns knappt, så jag får nog göra ett nytt försök imorgon och då ställa mig på mina Hasselört.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du vill lämna en kommentar! Om du inte har en egen blogg, kan du kommentera som anonym.