tisdag 23 oktober 2012

Flyttat, igen...

Jag vet inte hur ofta jag flyttar runt växter. Antingen beror det på att växten står i vägen för något annat projekt, eller för att växten inte trivs där jag tänkte att den skulle bo, eller för att kompositionen inte blev så där bra som jag hade tänkt. Ibland ser det ju bättre ut i huvudet än i verkligheten :)

Mina stackars vinbärsbuskar har nog sammanlagt flyttat tre gånger nu. Det värsta är kanske att dit jag flyttade dem i helgen har varit deras boplats tidigare. Anledningarna har varit att jag ville utöka mitt trädgårdsland och då fick de flytta. Nya platsen var för solig och torr, så nu fick de flytta tillbaka men en aning längre söderut. Hoppas de står ut att bo under en tallkrona.




Vinbärsbuskarnas flytt har nu skapat en helt tom yta (förutom tallarna) som jag inte vet vad jag ska göra med. 
Från ena hållet (med buskarna kvar)...


...och från andra hållet med gropar som avslöjar var de stått. Snigel ser lite förvånad ut.



Kanske jag ska planera lite bättre på papper innan jag flyttar en massa växter fram och tillbaka. Lantloppan tipsade om ett ritverktyg hos Gardena som jag genast ritade in min trädgård i. Siffrorna 1-4 med pilar visar var jag tagit bilderna och åt vilket håll jag riktade kameran.




1 kommentar:

  1. Jag känner igen mig i det där, väldigt svårt att bestämma sig för var allt ska vara. Jag flyttar också runt mina växter en hel del, några har tillockmed fått flytta tillbaks till krukor :-) Fin skiss har du gjort iallafall!
    /Liv

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en kommentar! Om du inte har en egen blogg, kan du kommentera som anonym.