fredag 12 oktober 2012

Blommig fredag - ren och skär lycka

Jag tycker att det blir svårare och svårare teman i Blommig fredag! Allt med trädgård är ju lycka! Särskilt glad blir jag i och för sig när andra också uppskattar min trädgård. När djur väljer att flytta in för att växterna inbjuder till det, är en ynnest.




Den här lilla krabaten bor visserligen hos oss på permanent basis, men titta så han njuter av doften av mina små ynkliga, nyplanterade kantnepeta!



Fler bloggar som är med i Blommig fredag hittar du hos Bland rosor och bladlöss.





20 kommentarer:

  1. Håller med, blir vild av lycka över humlor, skalbaggar, maskar och vad det nu kan vara som gillar min trädgård. De plussar verkligen på lyckan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, alla är välkomna med några få undantag som mördarsniglar och en del steklar :)

      Radera
  2. Oj, det var inte meningen! Hoppas du inte tycker det är för svårt :-) Ska försöka tänka ut något lätt till nästnästa gång. Jag tycker du lyckas väldigt bra!
    Ha en härlig helg!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan inte vara helt lätt att komma på teman heller! Du gör ett fantastiskt jobb med att klura ut nya teman varje vecka och hålla ihop hela evenemanget :)

      Jag ska inte klaga mer, det är nyttigt att tänka och klura lite :)

      Radera
  3. Bra tolkning! Man ser verkligen hur katten njuter.Min nuvarande katt låter nepetan stå ifred. Den förra katten brukade ligga och sova med näsan i den.
    Ha en bra helg
    //Katarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag visste inte att växten hade sån effekt på katter. Vi får väl se om mina små plantor får en chans eller de kommer att bli tilltryckta av katten.

      Radera
  4. Han njuter verkligen....
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  5. Haha, kantnepeta... När jag bodde i radhus hade jag såna och områdets alla katter låg och rullade sig i dem :-) Men katter är lycka!

    /Liv

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, Jag har tre egna katter och närmaste grannen har två... Det kan bli rena partyt i min rabatt till våren :)

      Radera
  6. Hunden Spade hittade en intet ont anande kisse i vår kantnepeta... Tydligen väckte det jaktinstinktena och nepetan sprutade åt alla håll när katt och hund försvann under buskarna...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varför visste jag inte att denna växt hade sån attraktionskraft på katter! Det har helt gått mig förbi.

      Radera
  7. Jätte fina bilder. Ja, ibland vet man inte hur man ska få till det.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack så mycket. Vi får helt enkelt kämpa på, klura och leta bilder vecka efter vecka :)

      Radera
  8. man ser riktigt hur han njuter eran krabat:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han hade näsan nerstucken i plantan men jag lyckade få honom att vrida på huvudet när jag kallade, men inte att öppna ögonen :)

      Radera
  9. Helt underbara bilder och tolkning...=)

    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det! Hoppas att din helg också blir bra!

      Radera
  10. Härlig tolkning och katten njuter verkligen .

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  11. Nja, jag blir inte glad av alla djur som hittar till min trädgård. Nu tror rådjuren att mina odlingsbänkar är utfodring för dem. De har ätit upp det mesta av mina sista grönsaker. Men dina bilder är jättefina!
    Kram Carina

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en kommentar! Om du inte har en egen blogg, kan du kommentera som anonym.