torsdag 5 juli 2012

Härlig blandning

Nu blommar en massa olika växter i min rabatt närmast uteplatsen. Rosen Madam Louise Odier, klematisen Princess Diana (som jag trodde hade dött), stjärnflocka och oregano. Även om mina allium inte blommar längre tycker jag att fröställningarna är fina.



Bladen är lite tuggade, men det låtsas jag inte om.



En uppdatering av min tomatodling. Måste påminna mig själv om att inte sätta fem plantor i zinkbaljan nästa år och att vara flitigare med att tjuva de plantor jag sätter.


Precis nedanför zinkbaljan har en lupin försått sig mellan stenarna. Jag nänns inte ta bort den eftersom jag är så imponerad av hur tålig och envis den är...

En liten jämförelse från den 11 maj och den 29 maj...



1 kommentar:

  1. Absolut, håller jag med dig, alliumen fröställningar är verkligen fina. Nu, när i varje fall jag, tröttnat på mina lila alliumbollar, så tycker jag, att fröställningarna faktiskt är finare!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en kommentar! Om du inte har en egen blogg, kan du kommentera som anonym.