lördag 15 september 2012

Blommig fredag - hösttecken


De första hösttecknen har börjat visa sig, men vad gör väl det när man får så här fin påhälsning i trädgården. Hoppas att det kommer fler nästa år!


Riktigt fint tycker jag att det är med stora, daggfyllda spindelväv, som jag brukar se när jag är ute på morgonpromenad med hunden.


Många krattar löv under hösten, men där jag bor krattar vi barr!



Sen är det ju de fantastiska färgerna som kommer på hösten. Här ser du björnbär, vildvin och kermesbär.



Fler blommiga fredagar hittar du hos Bland rosor och bladlöss.



9 kommentarer:

  1. Fina höstfärger som förgyller trädgården och naturen.
    En skön hösthelg önskar Eva Linnea

    SvaraRadera
  2. Kratta löv var något nytt :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här är det bara kottar och barr som gäller :)

      Radera
  3. Oj, vilken rolig svamp. Vad är det för någon? undrar jag som är helt okunnig om svampar. Härliga färger i din trädgård, och tack för ett du tittade in hos mig :-)
    /Liv

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en stolt fjällskivling och den är ätlig. Tac själv :)

      Radera
  4. Hej hos mig krattas det också barr eller jag kör över dom med gräsklipparen både dom och löven så slipper jag kratta=). Ha en fin fin söndag/Gela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog smartare att klippa sönder dem. Kompostera dem går inte, de förmultnar aldrig. Ha en skön söndag

      Radera
  5. Vilka mysiga höstbilder. Björnbär är ju sååå gott. Stolt fjällskivling också. Kram Pia

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en kommentar! Om du inte har en egen blogg, kan du kommentera som anonym.