söndag 26 augusti 2012

Sitter och drömmer

Bläddrar i Terence Conrans Trädgårdsdesign för 2000-talet och drömmer mig bort en stund. Boken finns inte att köpa längre, men det gör ju ingenting när det finns bibliotek.


Ju mer jag bläddrar i trädgårdsböcker, desto mer inser jag att det jag föredrar är den lite vilda känslan och inte det strikta, arkitekturella. Jag tror dessutom att jag är på god väg, då en granne kom i trädgården och sa att det måste vara skönt att ha en så vild trädgård eftersom den i princip är underhållsfri. Han skulle bara veta hur mycket tid som ändå läggs här, men poängen är att det se ut precis så. Som att allt växer vilt, men där jag vill :)

Jag tror jag börjar för en fablesse för fåglar. Denna inhandlades under Trädgårdgillet. Jag kommer tyvärr inte ihåg vem det var som sålde den, men tror att det var någon i Ängelholms-området.



Tidigare i våras bytte jag en tomatplanta mot en av familjen Spades melonplantor. Tror minsann att jag kommer att få lite utdelning.



Riktigt bra växter är sådana som gillas av både mig och insekterna! Humlor och fjärilar, ni är alla välkomna i min trädgård. Mördarsniglar - gör er icke besvär! Faktiskt har jag inte sett till så många av de sistnämnda i år. Det måste vara torkan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du vill lämna en kommentar! Om du inte har en egen blogg, kan du kommentera som anonym.