torsdag 10 januari 2013

Snön är borta och julen åker ut

I Skåne finns det verkligen två sorters vinter - den med snö och den utan. Nu är all snö borta och det har varit 6-7 plusgrader ett tag, vilket gör att jag känner mig ganska färdig med julen och allt pynt. Men en jul-pryl får vara kvar lite extra länge och det är min amaryllis. Den slog ut först efter nyår och nu står den där i full blom.



När hunden och jag var ute och gick i vårt snöfria vinterlandskap hittade vi (eller rättare sagt jag) lite kul att fota.

Eng ung björkstam som det har växt kaprifol runt, vilket skapade ett fint mönster.



En stubbe eller gren som ser precis ut som en jakt-troffé



En murgröna och en björk som lever i samförstånd. Härligt med lite grönt i allt det gråa.







2 kommentarer:

  1. Den där murgrönan gav mig lite idéer apropå julpynt. Murgrönor har jag i överflöd efter julens blomsterkorgar som man fått, kanske kunde vara fint att sätta ut dom mot ett träd sådär.

    SvaraRadera
  2. Visst är det fint, det gröna mot det vita!

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en kommentar! Om du inte har en egen blogg, kan du kommentera som anonym.