fredag 2 november 2012

Blommig fredag - hemlig

Jag drömmer om en trädgård som är lite hemlig. En sån där trädgård som är helt omgärdad av buskage och där inne öppnar sig en helt ny värld.  Så ser inte verkligheten ut, men jag jobbar på det.

Det finns dock några små gömställen i trädgården och vår hund tror säkert att hans ställe är en hemlighet.





Han ser lite missnöjd ut när jag närgånget fotograferar honom och hålan han har grävt mellan bambu-buskarna. Den skulle ju vara hemlig!



Jag håller mig själv också lite hemlig... En lustig händelse kring min pseudonym kom upp när jag för en utländsk kollega berättade vad jag kallade bloggen. Hon surfade in och lät Google översätta texten. På engelska blir namnet på min blogg "Family arrested garden life". Vilken tidningsrubrik! Det kan vara en anledning till att många besökare är från USA och Kanada kanske :)


Ha det gött i höstrusket!

Fler tolkningar av temat hemligt hittar du hos Bland rosor och bladlöss.


13 kommentarer:

  1. Vill också ha en hemlig hund ;-) Fin tolkning!
    Ha en bra helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han bara tror att han är hemlig :) Men han är mysig ändå!

      Radera
  2. Vovven verkar ha det mysigt.
    Vad kul det kan bli med google-översättningar. Jag fick en gång en länk till en översatt engelsk sida som sålde "glödlampor" i alla olika färger och blomningstid. Det blev kul läsning.
    Ha en bra helg.
    //Katarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan inte riktigt lite på Google translate, men som du säger kan det bli rolig läsning.

      Radera
  3. Naw, en avslöjad hemlighet. Så söt vovve, och fina bilder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, du ser ju hur missnöjd han ser ut. Får skaffa teleobjektiv när jag ska smyga på hunden i fortsättningen.

      Radera
  4. Jag har tänkt på det där, hur trädgården uppfattas av djuren. Ibland har jag krupit in under rhododendronbuskarna efter katten och därinne är faktiskt som en hemlig värld. Inte konstigt att dom gillar att vara i buskarna. Ha en fin helg!

    /Liv

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det samma gäller nog barn. Jag hittade en liten filt under en buske. När jag skulle ta ut den såg att att min dotter till och med hade sått lite gräs där inne för att göra det extra mysigt :)

      Radera
  5. Haha! Vilken rolig översättning! Såklart det blir det!! :)

    ha en härlig helg och hoppas vi slipper regnet:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vill ju inte riktigt bli förknippad med arresteringar, men så är det :)

      Radera
  6. Mysigt med små hemliga gömslen för husdjuren. Ha en skön helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svalt och skönt är det också på sommaren. Om man dessutom gräver fram lite kall fuktig jord blir det ännu bättre :)

      Radera
  7. Då har vi samma drömmar...jag drömmer också om en hemlig trädgård.

    Kram

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en kommentar! Om du inte har en egen blogg, kan du kommentera som anonym.