fredag 28 september 2012

Blommig fredag - tro, hopp och kärlek


Denna veckan var det ett klurigt tema. Tro, hopp och kärlek. Det första jag kom att tänka på var de klassiska formerna korset, ankaret och hjärtat. Vad mer kan det betyda?

Kan det vara när jag sår ett litet, litet frö...



...tror och hoppas att det ska bli en planta som kanske till och med bär frukt.





För att sedan kunna skörda egna små tomater. Det är kärlek i alla fall!





Fler blommiga fredagar hittar du hos Bland rosor och bladlöss.



12 kommentarer:

  1. Klart kärlek handlar om tomater! Vilken rolig idé att göra en familjeblogg, trodde knappt det var sant när ett inlägg från Fru Grep kom efter ett inlägg av Herr Grep. Trevlig helg på er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu blir jag nyfiken. Jag hittar ingen herr Grep! Det finns ju en herr Spade, som också är med i Blommig fredag. Är det honom du tänker på, eller har jag missat att gubben min spökskriver (vilket skulle förvåna mig mycket) :)

      Radera
  2. Tro, hopp och kärlek - det är trädgårderi i ett nötskal det!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  3. Kärleken övervinner allt :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, det måste varit kärleken som fick tomaterna att mogna, för det kan knappast ha varit den skånska sommaren :)

      Radera
  4. Vem älskar inte egenodlade tomater?
    Fin tolkning tycker jag :)
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Hemmaodlade tomater smakar fantastiskt och känslan av att gå ut och plocka in ett gäng till middagen är oslagbar!

      Radera
  5. Själklart ska frösådda tomater vara med i temat. När det gäller fröer måste man både tro och hoppas på dem innan man överöser de små plantorna med massa kärlek.
    Ha en fortsatt bra helg.
    //Katarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så är det! Nu är ju tomater tacksamma. Min mormor brukade säga att det var 110% grobarhet på tomatfröer :)

      Radera
  6. Så klart, så är det.
    Ha en fortsatt skön helg
    Vivian

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en kommentar! Om du inte har en egen blogg, kan du kommentera som anonym.