fredag 18 maj 2012

Underbart väder!

Äntligen kom det lite värme, så jag kunde vara ute hela dagen utan att behöva gå in och värma mig.

Hela familjen Grep har faktiskt hållit till utomhus idag och några av oss gillar bambu lite extra mycket.


Det perfekta stället att koppla av på en stund

Eller det perfekta stället att gräva en svalkande grop på. Hmmm

I går var fröken Grep och jag ute och köpte lite sommarblommor som ska ner i krukor, trots att jag inte borde. Jag är inte så duktig på att komma ihåg att vattna alla gånger och just krukor kräver vatten i princip varje dag. Dessutom köpte jag Dahlior, som jag lovat mig själv att jag inte skulle göra fler gånger eftersom jag då måste komma ihåg att ta in dem till hösten. Det tar emot att låta dem frysa ihjäl under vintern. 


Arrangemanget ser lite spretigt och klent ut just nu, men jag hoppas att det växter till sig snabbt. Synd att det inte är doft-foto, sådana där man gnuggade på som liten, för då hade ni känt doften av den ljusgröna doftverbenan. Mmmm.

Även fröken Grep köpte sommarblommor och komponerade sin egen kruka




Jag fick även en hjälpande hand, eller tass, med att lägga kantsten runt mitt trädgårdsland. Allt går ju så mycket fortare när man är flera som hjälps åt.


Ha en skön helg!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du vill lämna en kommentar! Om du inte har en egen blogg, kan du kommentera som anonym.